سازمان حج و زیارت تعامل كاملی با بعثه مقام معظم رهبری خواهد داشت
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری،'سید احمد موسوی' كه درمدینه منوره بسر می برد در دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در این شهر گفت: فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری قابل تحسین است و سازمان حج و زیارت برای پیشبرد اهداف عالی آن ، آماده انجام هر نوع همكاری و ارایه خدمت است.

وی افزود:آشنایی با فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره و اظهار قدردانی ازفعالیت های خادمان دراین نهاد برای من آنقدر مهم بود كه بلافاصله بعد از توفیق زیارت ، به دیدار حجت الاسلام و المسلمین 'نجف نجفی روحانی 'نماینده بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره آمدم.

دراین دیدار، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ابتدا رییس جدید سازمان حج و زیارت را با فعالیت های این نهاد در شهر رسول الله (ص) و در خدمت گذاری به زائران پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت آن حضرت آشنا كرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به وفاق و همدلی مطلوب ستادعملیات عمره و بعثه گفت : بعثه مقام معظم رهبری به ارتباط هرچه بیشتر با طبقات مختلف زائران و بهره مندی از نظرات و دیدگاههای آنها برای ارایه خدمات بهتر و متنوع تر فرهنگی و مذهبی از طریق وسایل روز آمد تاكید دارد.

وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در دوره عمره و متناسب با برنامه ریزی های صورت گرفته برای سفر طبقات نخبه و حوزوی و دانشگاهی كشور و نیز پیروان مذاهب اسلامی ، اقدام به برگزاری همایش هایی درمورد مسائل فرهنگی، اعتقادی، مذهبی و علمی و تقویت و تحكیم وحدت ملی و دینی میان مذاهب مختلف اسلامی می كند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره اظهار داشت: دراین راستا در دوره حضور كاروانهای دانشجویی، طلاب، دانش آموزی و نیز زائران اهل سنت اقدام به برگزاری همایش های بزرگی در زمینه های مختلف كرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی گفت:این نهاد علاقه مند به دریافت نظرات همه طبقات زائران و بخصوص نخبگان جامعه برای تحقق اهداف عالی خود و پیشبرد امور و فعالیت هااست و با این هدف ، عموم شخصیت ها و افرادی كه به عمره مشرف می شوند ، به بعثه مقام معظم رهبری دعوت و با آن ها هم اندیشی و از نظرات آنها بهره مند می شویم.

وی در گزارش فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره ازجمله به برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی روحانیون كاروانهای عمره گزار در دوره اقامت در مدینه منوره اشاره كرد كه در آن مسایل مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این جلسات درهفته سه بار برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی همچنین با اشاره به اینكه بیش از نیمی از زائران عمره گزار را خانم ها تشكیل می دهند، افزود:برای سهولت خدمت دهی فرهنگی و دینی به این زائران ، 10 خانم مبلغه هم اینك در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره فعالیت دارند .

وی گفت : خواهران مبلغه علاوه بر جلسات بیان احكام ومسائل شرعی بر احرام خواهران زائر در مسجد شجره نیز نظارت می كنند و راهنمایی لازم را به آنها ارایه می نمایند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره افزود :بعثه مدینه منوره با استفاده از تجهیرات نوین و تولید برنامه های مختلف رایانه ای و تولیدات دیجیتالی نیازهای فرهنگی و دینی زائرین را برآورده می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی اظهار داشت: دراین راستا ، كتابخانه تخصصی حج بعثه مدینه به صورت های سنتی و دیجیتالی خدمات خوبی را به مراجعین ارایه می كند كه دامنه و زمینه و موضوعات آن متنوع است.

به گفته وی ، امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره هم با سركشی دائمی به هتل های محل اقامت زائران، نیازهای فرهنگی و تبلیغی و دینی آنها را تامین می كند و همچنین با برگزاری دوره های مدینه شناسی و زیارت های ویژه ، زائران ، بویژه جوانان را با شهر رسول الله (ص) و سیرحوادث و وقایع صدر اسلام در آن و نكات تربیتی وبصیرتی آن آشنا می سازد.

وی افزود :بعثه مقام معظم رهبری به برگزاری جلسات قرانی در حرم شریف رسول الله (ص) و نیزمسجد شجره و محل اقامت زائران اقدام كرده و برای این منظور از قاریان ممتاز بین المللی یرانی جهت اجرای برنامه دعوت می كند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ، اوج فعالیت های این نهاد را در دوره هایی برشمرد كه جوانان بخصوص دانشجویان، دانش آموزان و طلاب زائر در مدینه منوره حضور می یابند و تصاویری را به رییس سازمان حج و زیارت از مراسمی هایی درمحل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نشان داد كه حاكی از استقبال فوق العاده و بسیار پرجمعیت از جوانان در برنامه های فرهنگی و اعتقادی این نهاد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی كه خود سالها در نهادهای نمایندگی رهبری معظم انقلاب در دانشگاههای كشور فعالیت كرده است ، گفت : شور و اشتیاقی كه جوانان بخصوص دانشجویان برای دریافت معارف دینی دراین عصر و زمان از خود نشان می دهند ، امری بی سابقه ای بوده است.

وی همچنین در شرح برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای اقشار زائران ، به برگزاری مجالس جشن تكلیف برای دختران و پسران زائری كه به سن بلوغ می رسند ، اشاره كرد و گفت كه بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره به طور معمول هر هفته یك گردهمایی برای زوج های جوان و یك همایش برای افراد دارای تحصیلات عالیه و یك برنامه جشن تكلیف برای زائران نوجوان برگزار می كند تا شهد زیارت در كام آنها بیشتر مزه كند و به علاوه خاطره خوب و درعین حال متعهدانه ای نسبت به انجام تكالیف دینی در اذهان آنها باقی بماند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین موسوی رییس سازمان حج و زیارت به نماینده بعثه مقام معظم رهبری برای ' فعالیت های گسترده فرهنگی و اعتقادی درعرصه های مختلف به زائران و نیز استفاده گسترده از فناوریهای نو به منظور تاثیر گذاری بیشتر درمخاطبان و ارایه برنامه های نو و ابتكاری ' تحسین كرد .

وی گفت كه برای او استقبال طبقات مختلف زائران بخصوص جوانان از برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره بسیار جالب بوده است .

حجت الاسلام موسوی افزود: جوانان با ارزش ترین سرمایه برای نظام اسلامی ایران هستند و نظام در هر دو شاخه اساسی 'علم 'و 'معرفت و معنویت ' ، بار اصلی را بردوش جوانان می داند .

وی گفت : در سازمان حج و زیارت به جلب و جذب جوانان به برنامه های فرهنگی و تبلیغی با محوریت حج همانطور كه در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه صورت می گیرد، توجه ویژه ای می شود.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت كه به تازگی به این سمت منصوب شده است، افزود:دشمن امروز جوانان را هدف قرار داده است و سیاست كلی نظام هم باید توجه به جوانان در همه بخش ها از جمله اعتقادی باشد .

وی گفت: یكی دیگر از ایستگاههای مورد توجه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران ، تفرقه افكنی میان پیروان مذاهب اسلامی است . اینكه بعثه مقام معظم رهبری با برگزاری همایش های مختلف در دوره عمره با حضورعلمای مذاهب اسلامی به تقویت وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی اهتمام ویژه ای دارد ، شایسته تقدیراست.

موسوی همچنین ابتكار برگزاری جشن های تكلیف برای زائران نوجوان در بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره را نیكو شمرد و اظهار داشت : نمونه این كار را ندیده و این اقدام ارزنده و به یاد ماندنی برای نوجوانان خواهد بود.

وی بر استفاده از همه ظرفیت ها و بخصوص حج و عمره برای ترویج قران و فرهنگ قران در جامعه تاكید كرد و گفت : سازمان حج و زیارت برای این منظور و هر اقدام عملی در این راستا آمادگی كامل دارد.

درخاتمه این دیدار گروه سرود قمربنی هاشم جانبازان قم برنامه تواشیح زیبایی را اجرا كردند.

اجتمام*7029*1580





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: